Kongsberg tennisklubb i ny digital drakt

2022 var første året der Akari gir bort 200 000 kroner i prosjektmidler. Kongsberg tennisklubb søkte og fikk tilslag på i underkant av 20 000 kroner. Resultatet er rammeverket til den splitter nye nettsiden du er inne på nå.

Gir timer, ikke penger

Hensikten med fondet er at Akari skal dele sin kunnskap med veldedige organisasjoner, lag og foreninger. Kongsberg tennisklubb fikk tilslag på noe av disse midlene.

-Vi valgte og bruke disse timene på å freshe opp nettsiden vår, forteller Mariana Castro fra Kongsberg tennisklubb.

-Resultatet har blitt veldig bra. Vi kunne ikke vært mer fornøyd med hvordan de nye nettsidene ble. Det føles litt mer fremtidsrettet.
For å oppnå et best mulig resultat har vi også måttet gjøre noe av jobben på dugnad. Blant annet har vi fått tatt alle bilder på dugnad av en fotograf som er medlem i klubben, understreker Castro.

Les også: Mange var hekta på Akarifondet

Har designet nettsidene fra bunnen

Grafisk designer Camilla Walaker fra Akari forteller at det var på høy tid med en ny digital look for tennisklubben.

-Det er jo ikke uvanlig at mange idrettslag kanskje ikke stiller med de aller nyeste og mest moderne nettsidene. Å designe en splitter ny nettside er noe som tar litt tid, og det er mer arbeid enn mange kanskje forestiller seg. Heldigvis har tennisklubben vært veldig behjelpelige med å gjøre litt egeninnsats i tillegg. At klubben fra før hadde tilgang på logo og mye eksisterende materiell har gjort at vi har klart å få sammen dette på overraskende få timer. Jeg håper klubben blir fornøyd med den nye nettsiden, forteller Camilla.